Alla inlägg under juni 2007

Av Pia - 30 juni 2007 16:10

Malin har fått ett bett under ögat, som dessvärre har blivit större. Thomas var allergisk mot myggor som liten så troligtvis har hon ärvt den dåliga genen. Här öser regnet ner och termometern visar 15 grader. Tråkigt för barnen som inte vill bada, och jag förstår dem.

Av Pia - 29 juni 2007 13:39

Har tagit foto på min äldsta o yngsta ihop. Idag är Martin 1 månad och mår väldigt bra. Han har fått sina namn registrerade nu oxå, så myndigheten inte klagar. Han ska heta Martin Stefan Gunnar Brejding

Av Pia - 28 juni 2007 17:53

Idag var det dags för Martin att vägas,mätas och bedömmas igen på BVC. Både jag och Thomas gissade att hans nya vikt skulle vara 4500 gram men var lite osäkra då det skulle innebära en uppgång med 1000 gram på två veckor. BVC-sköterskan tyckte oxå att han hade vuxit och var inne på samma spår som vi, och mycket riktigt, vågen visade 4780 gram, en ökning med 1080 gram och längden är 54,5 cm, + 2,5 cm sen senast. Han växer så det nästan hörs, men är ju ganska pluttig fortfarande.

Av Pia - 21 juni 2007 15:54

Gick till dagis o fritids för att hämta Malin o Johanna ca kl 15:15. Tog sen bussen till G-plan o möttes upp av Thomas. Gick till vår bil, Sharanen, och började vår färd till Vällingby där vi skulle fira Julina. Det gick bra tills vi kom till Norr Mälarstrand...bilen blev varm i kön så vi fick ta ett litet stopp. Efter 10 min. kunde vi fortsätta utan problem. Kom till V-by kl 18:10 ca, så kaffet och tårtan smakade mkt gott efter stressen. Ungarna lekte bra, men kl 20 tyckte vi att det var dags att åka hem. Malin somnade vid vår rondell, typiskt. Martin sov väl mest hela tiden.

Av Pia - 16 juni 2007 13:59

Thomas är på gubbängsfältet och spelar Eken cup, handboll. Jag orkar inte åka dit och titta så jag är hemma och städar. Har försökt att lära mig lägga in bilder, men hissen går inte ända upp tyvärr så Patricia gör det åt mig och suckar. De små sover och vi andra slappar emellanåt. Bilden visar hur stor skillnad det är på våra yngsta, fastän Malin inte är så stor ser hon ut som en JÄTTE brevid Martin.

Av Pia - 12 juni 2007 20:17

Idag på hans två veckorsdag var vi på BVC. Han väger 3700 gram, 400 gram på en vecka har han gått upp och 52 cm lång har han blivit. Det märks på honom oxå, han rör på sig mycket mer och är vaken många och långa stunder. Lägger in bild vid ett senare tillfälle.

Av Pia - 7 juni 2007 12:50

Thomas är på jobbet idag o kommer inte hem förrän sent ikväll, hoppas allt kommer att vara ok så jag slipper ringa hem honom. Just nu sover de två minsta, den äldsta är i skolan (hon har en vecka kvar) och mellan tjejen sitter framför tv:n, som vanligt. Allt är allt underbart, solen skiner det är varmt och jag kommer att vara ledig i ett år framöver. :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards