Alla inlägg under augusti 2009

Av Pia - 30 augusti 2009 19:58

Det har varit en massa strunt här hemma.

Grannar som klagat över gap och skrik, så nu måste vi vara tysta och barnen således få som de vill eftersom att de annars skriker :(

Hmm inte lätt att  vara förälder när man lixom inte få vara som man vill.

Skulle vilja flytta och bosätta mig med familj någonstans där man kan vara som man vill. Bara vi har ett jobb så man klara sig ekonomiskt. Å andra sidan är det lite vansinne att bo som vi gör. Skulle kunna få typ 10 villor a´la våran villa på flera orter runt omkring i Sverige.


Älskar mina skruttungar och min man.

Av Pia - 28 augusti 2009 14:00

Då e det fredagsmys..... eller fredagsmus som Malin säger :) Martin nynnar med i melodin o kommer på slutet med sitt "muuuuuuuuu".

Martin är lite risig, det är nog tänder på G igen och då kommer han in i en förkylningsperiod som ALLTID resulterar i  krupp :(

För tillfället ligger han och sover, men snart ska det bli lite mellis och kaffe, till mig.

Vid 15:30 åker vi till dagis och hämtar Malin, hon älskar sitt dagis och alla sina vänner, en stor lycka är att Lucas går där, hennes kärlek från förr ;)


Har kört bil och bara älskar MIN BIL. Ibland parkerar jag lågnt från stället jag ska till, inte bara för att det är så nyttigt att röra på sig utan mest för att jag tycker det är svårt att få plats...he he he Thomas suckar åt mig när han hör mina förklaringar, men jag ler ändå.


Tingeling

Av Pia - 22 augusti 2009 18:39

har jag kört bil :)

Tog Martin med mig för en liten tur till Vi-affären för att köpa lite, mest onyttigt om jag tänker efter.

Har kommit på mig själv att jag blir irriterad på andra bilister, vilket nog inte är så bra :/   Men jag undrar; Varför måste man ligga så jävla nära de andra...? Varför blinkar man inte i en rondell? Varför blinkar man inte över huvudtaget?


Tack för idag

Av Pia - 21 augusti 2009 09:01

Så är det...tiden bara rusar lixom, har aldrig tid att stanna upp, inte ens för en snabb fika.

Allt är bra här hemma, lugnet har bytts ut till vardagsstress igen efter semestern.

Malin o Martin har bytt dagis, o där ska de få gå tills det är dax att börja 6 års, inget mer byte för dem. Vi känner oss nöjda med SKEPPET som dagiset heter och allt är nytt och fräscht, inget -70 tal här inte :)

Jag har börjat jobba igen och det känns ganska bra, lite turbulens är det men det går nog över :/

Vi har köpt ny bil, en Hyunadi Trajet -07 med automatlåda :) ME LIKE...nu vågar jag köra igen, he he. Varför man gör bilar med växellåda förstår jag inte, än mindre varför man väljer att köpa en bil med sådan. Iof tycker Thomas att det är mkt roligare att köra bil med växellåda, men fort kan man köra någonannanstans. Mitt tycke.


Återkommer, Tingeling tingeling...

Av Pia - 5 augusti 2009 11:02

4 år, det är vad min lilla tjejja blir idag. Lillpluttan...en liten prinsessa allt som oftast men även en riktig liten busa, precis som det ska vara med andra ord.

Tyvärr inga bilder från denna dag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards