Alla inlägg under juli 2008

Av Pia - 21 juli 2008 13:54

Ja faktiskt så kan man fira en sån här regnruskig dag. Jag och Thomas firar 10 år som par och Johanna har namnsdag.

Imorgon ska vi åka till Örebro o titta på fritidshus.

Av Pia - 15 juli 2008 11:13

Idag körde jag lite bil för första ggn på 5 månader. Det är ju bra att göra det så jag inte glömmer bort hur man gör. Tog de små i bilen och åkte till Lidl för att handla ngt gott. Jag kom både fram och hem utan hinder, men bilen blir läskigt varm så ngr längre körningar med den kommer det inte att bli. Vi måste nog leta ny/nyare "storbil" så hela familjen kan åka tillsammans när vi vill det. Vår Sharan har ju ändå gått 19700 mil och är av -97 års modell , men den gick igenom besiktningen U.A

Av Pia - 13 juli 2008 15:46

Ev hade vi tänkt att åka på husvisning i malmköping, men ödet ville annat. Morfar ringde och de ville komma hit, så gärna vi träffas för sällan. De kom hit vid 12:45, med god bulle och grädde, vi hade jordgubbar och hallon hemma, så vi satt ute och drack kaffe, saft och njöt det söta. Malin kör sitt race, det är mkt "Kolla mig gamommo"!!! Martin försöker oxå hålla igång, det orkade han inte så länge, han ville upp i mitt knä och där somnade han på stört.

Fritidshusvisningar får vi ta itu med senare...

Av Pia - 11 juli 2008 15:41

Johanna har precis åkt ner till småland med sin farfar, farmor och kusin Sarah och ska vara borta i 10 dagar. Det är första ggn hon åker iväg, så det blir en prövning för oss båda. Malin är inte glad åt det, hon saknar sin syster redan...

Patricia är oxå borta med sin farmor och Stig, de har varit på kryssning och nog haft det trevligt...Vet inte när hon kommer hem, men gissar söndag.

Av Pia - 10 juli 2008 09:30

Fick svar från dr:n och det var positivt svar, dvs för oss :-)

Martin är frisk! (Men prickarna är kvar och ser ut som de "alltid" gjort.) Han är med stor sannolikhet allergisk emot penicillin, men det är han ju inte ensam om att vara så det löser sig vid nästa besvär, för det kommer flera så´na det vet jag.

Skönt att det inte var ngt allvarligt, blev lite (läs skit mycket) svettig när tankar om allt farligt for omkring...tänker ju på lille Anthony.

Av Pia - 7 juli 2008 11:14

Martin var hos dr:n igen, med mig oxå förstås, prickarna är kvar och de har blivit mörkare. Detta förbryllade dr:n som misstänkte låga/få blodplättar och hon ville ta ett blodprov. Blodprov på en ettåring är jobbigt, mest för Martin som är hal som en ål...Jag blev mest svettig för jag tyckte att sköterskan var så långsam. Om ett par dagar får vi svar. Lite läskigt....

Av Pia - 5 juli 2008 18:20

Malin hade en liten fästing på ryggen, den kan inte ha suttit fast länge för den var pytteliten. Fick bort den lätt med fästingpenna, tack o lov för en sådan. Håll era tummar för att hon inte blir sjuk!!!!!

Av Pia - 3 juli 2008 18:15

Martin har nu ätit penicillin i 7 av 10 dagar, utan tecken på att bli bättre så ett besök hos dr:n var befogat. Där konstaterade hon att öroninflammationen nästintill var borta så vi skulle sluta med kuren genast. Martin har även varit prickig sen en vecka tebax, så det kunde vara en ev allergireaktion från penicillinet. På måndag ska vi tillbaka igen för en koll, håll tummarna för att han har blivit frisk.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards