Alla inlägg under juni 2008

Av Pia - 26 juni 2008 11:55

Martin har varit gnällig och snorig från och till i tre veckor, med all rätt för idag träffade vi dr och hon bekräftade öroninflammation i båda öronen och väldigt svullen i hals.

Av Pia - 2 juni 2008 18:45

Idag hade Thomas en tid hos tandläkaren11:30 (vilken han beställde lördagen den 17 maj då Patricia och Malin var där) och eftersom att det var typ 10 år sen han var där så han befarade det värsta. 645:- fattigare och med två hål (för 2500:-) som ska lagas fick jag oxå mod till mig och beställde tid...13:30 idag. Uch!!! Först måste vi hinna äta och sen hem och kissa och borsta bissingarna en liten extra gång. Tillbaka till tandis och in till den berömda stolen. Tandläkaren frågade när jag senast besökte dem eftersom att jag inte fanns med i systemet "-Måste jag svara på det?" frågade jag och ja tydligen. "-Ca 10 år sen" blev mitt svar varpå hon säger "- Jag säger inte OjOj..." Öppnar munnen får röntgenbiten i munnen och dr´n sätter sig framför pc:n och synar bildena. Hon tittar på mig och säger "- Bilderna visar inga dåliga nyheter iaf" Hon kollar på tänderna och jag får MVG!!! Det enda hon tyckte att jag kunde börja med var lite extra flour (stavfel?) annars var det inget fel på dem. Så 645:- fattigare men j-t nöjd gick jag därifrån, men har lovat mig själv ett återbesök vartannat år.

Av Pia - 1 juni 2008 09:22

Igår firade vi Martin som fyllde 1 år den 29 maj. Kl 14 började gästerna komma, förutom mor o far som kom redan 13:30. Kaffet ställdes fram, rulltårtstårtan och kakorna oxå, Malin hjälpte till mer än gärna vilket inte alltid slutar bra men igår hände inget "farligt". Vi börjar fika, Martin leker med bilen han fick av mina morföräldrar, men tycker nog att tårtan ser roligare ut för den åt han med god aptit.

Plötsigt ringer det, och sen måste mor o far åka...

Sen kommer Erika, Patricias kompis, Malin gillar henne och har ju ett betydligt lättare namn ;) Det e roligt att lyssna när de snackar man lixom bara måste småskratta för hur de får ihop sina ord till meningar kan man tycka e lite konstigt. Men jag vet...har varit 15 år själv.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards