Alla inlägg under mars 2009

Av Pia - 29 mars 2009 13:41

Malin har varit dålig sen i torsdags. Det började lite smått med ett irriterat vänsteröga som ganska snart yttrade sig även med hög feber. Hmmm inget ville hon ha på torsdagskvällen, bara sova sova sova.

 Fredagen kom och även denna dag var trött, sova säng säng säng. Feber och lite vatten att dricka.

Lördag kom med feber och väldigt blek :(

Att tillägga är att hennes feber gick ner när hon fick alvedon och därför var vi kvar hemma, så nu får ni som har undrat om detta fått svar.

Idag dock tyckte jag nu måste vi få veta om detta är ngn bacill eller vad... Ringde sjukvårdsupplysningen, plats 69 i kön och de skulle försöka svara inom 20 minuter - jag la på. Har lixom inte tid att hålla en telefon och ha uppsikt över barn samtidigt, fastän jag e kvinna så fixar jag inte detta :)

Thomas skjutsade oss till Handens närakut, jag tog en chansning där, i värsta fall hade vi fått åka in till S.Ö.S

Vi blev iaf emottagna och fick sitta i väntrummet i max 10 minuter. Läkaren tyckte lite synd om Malin, han såg att hon led...Snabbt konstaterade han att hon har ögon- öron- och halsinflammation. Men tack o lov så lät lungorna fint. Penicillin blir det nu i 10 dagar. Håll tummarna för att vi andra inte blir smittade, för detta smittar som PYTT.


Tack för mig, halstablett.

Av Pia - 22 mars 2009 18:08

Det är just vad vi fick idag, av Ann och Kenneth. De hade varit på Bauhaus i Länna och hem till oss därifrån tar det ju inte så lång tid.

Jag/vi bjöd på kaffe och de hade med sig mumsiga munkar. Malin o Martin passade på att busa av sig med framförallt K, de stod nästan på kö för att bli uppburna och kittlade...lite gulligt.

De var här i ca 1 timme och tänk vad lite tid kan göra en så glad :D


Tänkvärt...

Av Pia - 21 mars 2009 15:24

Inget speciellt har hänt, inte av vikt för andra att veta om  iallafall.

Johanna ska sova över hos sina kusiner Sarah och Alexander ikväll, håll tummarna för att inga större olyckor än vanligt kommer att hända där.

Patricia ska sova över hos en utav hennes Erikor, hmmm får väl se när hon dyker upp hemma imorgon. Även där kan ni hjälpa till att hålla tummarna för att inget händer.

Således blir det då fyra st kvar hemma...

Jag har skivat kycklingfilé som jag har tänkt att steka och sen blanda med färska grönskaker, till det ska vi ha tagliatelle, och det var nog 10 år sen jag åt. Efter maten blir det nog Robinson tittande, om man nu vågar det när de lovat mycket äckelpäckel.

Sen kommer nog kvällen sluta som den brukar, Thomas somnar i soffan tillsammans med Martin. Malin sover i sin säng. Jag står i tvättstugan och tar hand om det eviga.


Tack o hej, kyckling och pasta.

Av Pia - 14 mars 2009 11:07

Har inte skrivit något på en månad. Det känns att man har börjat arbeta, på gott och ont, mest på gott :)

Det är nästan alltid roligt att arbeta och det känns bra, det jobbiga är just hämtandet av barnen från dagis. Malin har blivit (en fullt normal)  3 år och 7/12 månaders flicka. Vad detta innebär är bla att hon kan göra det mesta själv ;) T ex gå hem själv, gärna mitt i vägen, jag menar där bilarna ska köra och inte där hon bör gå. Hon kan sitta ensam på bussen, dvs längst bak utan mig, därmed inte sagt att hon får det. Lite i-lands problem kanske, men, men, väl hemma kl 16:45 (då har jag slutat jobbet kl 15) är det mesta OK, bara man planerat vad man ska äta till middag :D

Vad händer annars? Tjaa, inte något som är annorlunda.

Johanna är på dm-schack idag. Thomas har anmält sig som ansvarig och är med hela dagen. Jag står gärna över...Jag vet att det inte skulle funka att vara med där, med två små barn som lätt blir uttråkade ;)

Det var allt för denna gång.

Tack och hej, fisksoppa!!!!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards