Alla inlägg under september 2007

Av Pia - 30 september 2007 15:47

Till alla skadeglada och alla andra oxå för den delen, så vill jag tillkännage att det nu är min tur att vara magsjuk. Dock "bara" nr 2 i väldigt löst format. Det  e väl iof bra att det kommer nu för Thomas åker bort på onsdag - lördag och det är det nog över. Iom. detta så kommer jag inte att övningsköra imorgon, måste jag skriva varför?

Av Pia - 25 september 2007 11:37

Vi mådde väl alla lite halvdåligt igår, typiskt när man har barnvakt. Idag har Thomas åkt till jobbet, ngt viktigt möte, men J o M d.ä är hemma även om de verkar friska. P däremot ville inte gå till skolan för hon hade ont i magen. Hon har blivit tillsagd att vara sängliggande hela dagen, av mig, o det verkar inte vara så svårt att hålla.

Vill uppmana alla ni som är inne o hälsar på i bloggen att skriva ngt.

En stor uppmaning till; TVÄTTA HÄNDERNA noga nu, och annars oxå, det är a & o om man vill undvika kräksjukan.

Av Pia - 21 september 2007 18:49

Jag är trött. Johanna har börjat spela handboll och är på träning i skrivande stund. Thomas prioriterar fredagskvällen med att åka till Nyköping för att titta på h*r-handboll och jag orkar inte hämta henne. Det går ingen nöd på henne för hon blir hemskjutsad av hennes farmor o farfar. J tycker bara att det e ql, men jag känner mig som en blääää. Har gjort en makaronipudding som hon har haft önskemål om, så hon blir nog ännu mer glad.

Av Pia - 19 september 2007 12:57

Igår var vi på en liten resa, jag, Thomas, Malin o Martin. Patricia o Johanna gick ju i skolan, och vi tycker att de ska fortsätta o göra det. Ialla fall...Vi var i Kopparberg (Örebro men det låg o Dalarnas län) och tittade på ett fritidshus. Det låg/ligger jätte vackert i ett naturreservat, det var ju mkt att renovera men vi var intresserade. Idag ringde mäklaren o ville ha ett bud (fort ska det gå). Vi la oss ganska fort då vi egentligen tycker att det var lite väl långt till närmsta affär + att det var ju renovering som gäller innan man skulle trivas. Nästa gång går det bättre, både min o Thomas tanke.

Av Pia - 10 september 2007 16:34

Det e så härligt när man "måste" vara på två ställen samtidigt. Till råga på allt så har Thomas handboll samma tid och jag känner mig ännu mer stressad. Det e föräldramöte för Patricia kl 18:00, jag känner att jag vill dit för det e ju nu det är riktigt viktigt för henne. F-möte för Johanna kl 18:30, men det får jag nog "missa" och Thomas "ska vara" i Liljeholmen kl 19:00-21:00...underbart. Förra året var det oxå lika stressigt, men då la´s alla möten på tisdagar el torsdagar, typiskt var ju att Thomas hade träning då oxå....

Av Pia - 6 september 2007 12:03

Vi var på bvc för att Martin skulle få vaccin. vägas och mätas. Han är 3 mån och 8 dgr och växer så det nästan hörs. De nya siffrorna ser ut så här: 7660 gram, 62,5 cm lång och hof 42. Men han e jättesöt o snäll (jag vet att spädbarn inte är elaka men man uttrycker sig så).

Av Pia - 2 september 2007 18:23

...fler ord från Malin, äntligen. Igår var det "Mommo vovvar" och "Akta mamma". Sen är ju favorit ordet "Min, min" och "Nej" men hon e ju som sagt två år.

Av Pia - 1 september 2007 15:35

Idag är Johanna på kalas med temat läskigt eller äckligt, läs mer på hennes blogg. Malin fick tag på en toarulle och sprang runt bordet med papperet flygande efter, det var lite ql men kom på efteråt att det kanske inte var så bra... Martin e bara söt, men hans bus stunder kommer ju oxå, om ca 2 år.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards