Alla inlägg under augusti 2007

Av Pia - 27 augusti 2007 11:50

Med sjuka barn. Malin o Johanna har varit på dagis o fritids/skola i två veckor och nu så börjar baskeluskerna att strömma in. Johanna är iof så pass frisk att hon är i skolan men Malin är hemma med förkylning och heshet. Tyvärr drabbar det ju även Martin som har låtit som en GRIS inatt med allt tjockt i näsa o hals. Koksalt är det som används o än så länge ingen feber på någon av dem.

Av Pia - 26 augusti 2007 17:13

Jag la´in annonser på blocket idag, på två vagnar. Thomas blir galen på mig och mitt vagnbegär (jag kallar det behov) men han har sagt att jag får köpa en ny till Martin om jag blir av med minst två, så hjälp mig att hålla era tummar :-)

Av Pia - 23 augusti 2007 13:10

när de sover. Det e´så sant. Malin tycker väldigt mkt om att titta(väldigt nära)på tv:n. Tyvärr så var hon lite väl närgången i tisdags kväll...Plötsligt hörs en duns, fräs och krasch. Mkt riktigt tv:n var i golvet och Malin gallskrek. Av rädsla bara tack o lov för tv:n missade henne med fem cm. Det lite ironiska i det hela är ju att vi bara några timmar innan det hände pratade om att köpa ny, tv inte Malin, för den e´(var)trots allt 7 år. Jaaa...det var det som skatteåterbäringen gick till :-/

Av Pia - 20 augusti 2007 15:11

...och jag e mamma till två skolbarn, även om Patricia inte ser sig som barn utan väldigt vuxen (till o från). Johanna var lite nervös men hon har ju träffat alla barn redan så det var nog den nya fröken som var mer nervös( ny på skolan). På vägen hem från skolan/dagis skulle Malin ha Johannas väska, sådär härligt bestämd som bara tvååringar är så bar hon den på ryggen hela vägen hem. Stötte på en padda som Malin inte tyckte om, sa hej då till den och blev skitskraj när den hoppade iväg.

Av Pia - 18 augusti 2007 23:08

Jag bara älskar att prata med Martin för man får härliga leenden och skratt tebax. Nu har han börjat med glädjetjut oxå och tycker det e ganska ql när man pussas, men inte för mkt för då blir tydligen sugen på mat...

Av Pia - 16 augusti 2007 22:15

Ja...jag tycker att min "lilla stora" Martin är så söt. Jag tror faktiskt att hans mormor o morfar oxå tycker det, fastän han kommér vara mkt större än när de såg /höll honom senast, den 22 juli om jag inte minns fel. Här små flörtar han lite med mig...

Av Pia - 13 augusti 2007 15:29

Idag var det åter till verkligheten för Malin och Johanna. Vi (jag,Martin Malin o Johanna) gick o lämnade Malin först och det gick bra, hon har dessutom slutat med blöja så det blev en bra start för en ny termin. Sen gick vi upp för att lämna Johanna och det gick ju oxå bra, skolan börjar först om en vecka så ännu kan de leka av sig.

Av Pia - 10 augusti 2007 14:49

Idag har det regnat, många gånger och mycket. Är det något jag ogillar, förutom kackerlackor, så är det just regn. Förra året drabbades vi av regnet (i augusti) och fick gillestugan förstörd, det vill vi inte vara med om igen. Var förresten ute och gick när himlen öppnades, tur att regnjackan och skyddet till vagnen var med annars hade vi varit minst sagt blöta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards