Alla inlägg under augusti 2008

Av Pia - 31 augusti 2008 15:11

Har inte ork att skriva om alla bravader, det skulle bli så många ;-)

Men kyrkis var toppen. Martin tjöt av glädje när han såg alla barn. Han visste inte vem han skulle krama och pussa först. Till slut valde han trilling tjejer, som är en månad yngre, och dem gillar han...mycket. De är inte lika förtjusta för han är så stark, men de är ju iof tre så han får ge sig.

Malin tyckte det var ql, men jobbigt då man måste vara så försiktig och inte störa de minsta/yngsta...Hon lär sig.

Har varit på SÖS med de tre yngsta för en träff med min läkare, en "liten h-es resa" som jag inte skriver så mkt mer om.

I går förmiddag var Thomas med J och M på Tumba IP, det var Happy Mil och de ville springa. Malin sprang/gick 400 m och Johanna hade 800 m som distans.

På eftermiddagen var Johanna på bowlingkalas, hon var nöjd.

När kl var 21 sov de sött.


Av Pia - 24 augusti 2008 18:06

öppnar "kyrkis". Efter tre månader hemma med mina älskade småbarn så längtar jag faktiskt till att få komma hemifrån, det har väl iof inte hindrat mig från att göra det tidigare men men. Jag ska få träffa VUXNA. Fika med vuxna oxh babbla en del.

Malin har i skrivande stund varit utan napp i två veckor och struntar i om andra, även Martin, har ngn sådan. Vår gosiga lilla tös är världsbäst.

Av Pia - 20 augusti 2008 09:58

...och alla lockar är borta. Kanske kommer de åter, eller blir det som på J spikrakt? Vem vet, inte jag, inte du...det är en saga....

Men han är så sööööt.

Av Pia - 18 augusti 2008 18:33

Idag började J i 2:an, med ny fröken och nytt klassrum. Det var nog lite pirrigt men det gick bra, och J verkar nöjd.

Idag fyller min mormor år, 82 faktiskt för att vara korrekt, har precis ringt och grattat henne. Hon lät lite trött, men det får man vara är det själv allt som oftast. Vi var tyvärr inte och hälsade på för tiden räcker lixom inte alltid till, men hon hade haft besök ändå så hon var nog oxå nöjd.

Malin hade nog velat hälsa på mormor för hon e jätte förtjust  i sin "gammemommo" som hon säger, även i sin "gammemoffa", lite gulligt.

Av Pia - 17 augusti 2008 19:27

...och mycket mer behöver jag inte skriva.

Av Pia - 16 augusti 2008 16:41

Det går hyvens med Malins nappavslut. Hon har inte haft ngn sen söndagen den 10/8, men visst har hon frågat efter en. Igår t ex smög hon fram till bordet och snodde Martins napp, hon skulle ju bara låna den *s*. Men den kom aldrig in i munnen tack o lov för då skulle hon väl fått smak för det igen.

I övrigt skriks det j-t mkt här hemma, är det inte det ena så är det ngt annat. Den som har ett par hörselskydd a´la Timell som bara ligger och skräpar kan vänligen skicka hem dem till mig, PRONTO.

På återskrivande.

Av Pia - 12 augusti 2008 08:34

Det gick jättebra för Malin hela dagen igår. Hon sov middag i ca tre timmar, hon ramlade från en stol och slog tanden i läppen så blodet forsade, lite överdrivet kanske, hon tittade på tv, hon hade lite tråkigt, hon åkte bil och allt detta utan napp. Det hade varit en omöjlighet för typ två dagar sen :-)   Kanske är det jag och Thomas som prompt petat in nappen i tid och otid för det går ju galant. Hon frågade efter en napp en gång, men kom ihåg att hon kastat dem och då struntade hon i den. Vi har bestämt att försöka med avslut för Martin oxå, och det går oxå jättebra, inte en enda gång igår lr nu på morgonen har han haft en.

Idag får vi ev besök av syster Å med barn, alla tre tror jag. Det brukar bli livat, men vi får hoppas att de ändå leker utan bråk *asg*

Av Pia - 11 augusti 2008 08:12

Vi hade bestämt med A och K sen ett litet tag att gå på skansen med Malin, både som 3 års"present" och för att hon skulle kasta sina nappar. Har haft lite ångest för vädret som varit blä, men vi hade tur för regnet höll sig borta och värmen var lagom. Vi försökte hålla vårat strikta schema så att, nää jag skoja bara....lite inside skämt.

Vi kom till skansen kl 13.40 och hann precis fram till matningen av fjällkossorna, som är sööööta. sen missade vi matningsturerna men hade trevligt ändå. Malin är väldigt orädd så hon gick gärna före, men när hon ville upp och se ngt gick hon till K, rätt person, och blev uppburen och väldigt nöjd. när vi kom till lillskansen, som var ganska tom på djur, möttes vi av typ ett hav med nappgirlanger. SKITÄCKLIGT tycker jag och säkert alla vuxna, men Malin blev sporrad för när vi fråga om hon ville kasta napparna sa hon: "-Jaaa, jag ill kassa nattarna nu" Det gjorde hon, sen gick vi därifrån, känndes dumt att plåga henne lixom. Vi gick lite till, (hör till på skansen lr hur?) skulle åka häst o vagn, men han hade gått för att vila så det blev tåget istället. Martin(som fö sov istort sett hela tiden, fruktansvärt jobbig unge ;-))o Kenneth stannade kvar, det gick kanon men jag var nog lite nervös, vi andra åkte iväg på en liten guidad tur. Hörde inte mkt av rösten i högtalaren men det var lite roligt att åka. Vi åkte bla förbi lillskansen och Malin kommenterade "- Här kassade ja mina nattar till kattena"...

Bussfärden hem var jobbig, ledsen och trött, så skrikigt var det men vi fick bita ihop. Hemma hos A och K, blev det kaffe o bullar, gott, Malin och Martin njöt. Sen åkte vi bil hem. Malin var ledsen, men tröttheten tog över, hon somnade i bilen kl 19:04, tyvärr inte för resten av kvällen. Med lite skrik och tårar somnade hon vid 21 och vaknade kl 07:30 imorse. Hon har klarat natten utan napp, och ännu inte frågat efter ngn.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards