Alla inlägg under december 2007

Av Pia - 31 december 2007 13:36

...ska bara byta om och duka. All mat är färdig, inte potatisen förresten men den ska vara klar vid 19:00 ungefär. Men båda förrätterna, hummer och avacado, står i kylen, och rostbiffen står och "vilar" under folie. Thomas ville iof att jag skulle tillaga oxfilé men jag tyckte faktiskt att det var onödigt dyrt och jag ska försöka avsluta detta år som jag vill påbörja nästa, dvs varför göra ngt onödigt :)

Jag återkommer med att skriva hur dagen slutade, Johanna ska få skjuta iväg raketer, med Thomas som hjälp, och Malin vill nog se på lite. Martin kommer väl göra sin favorit syssla, sova.

Av Pia - 19 december 2007 12:00

Ville ju visa mitt godkännande i bloggen, men jag e ju inte så duktig på datorer så det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Ska kanske ta ett körkort för data oxå när jag e på G?

Av Pia - 18 december 2007 19:08

...att inte längre behöva sitta brevé. Idag kl 15:40 klarade jag min uppkörning för B-körkort.

Av Pia - 13 december 2007 15:59

Ja vi börjar ju undra om det är ngn däruppe som utsett oss till ngn testfamilj. Vill tillägga att det isåfall är utan vår tillåtelse. Vi har haft sjukdomar hit o dit, huset har knasat, bilar krånglar och som pricken över i:t en till sjukling. Thomas denna gång. Han har haft ont i halsen ett par dgr och igår kväll var det riktigt illa. Han åkte till Handens akutmott. men de skulle ju stänga om en timme så han fick inte komma in(?). De ville inte ens se honom i halsen, fastän han inte kunde svälja och heller inte andas helt utan påverkan. Han ville inte åka till sös, trots mitt tjat, så han fick sova med en j-gt ond hals. Iförmiddags, kl 10:15, fick han träffa en dr på vård centralen som snabbt kunde konstatera HALSBÖLD. In till sös, skära och tömma lite, äta penicillin i 10 dgr. Imorgon och på måndag ska han kontrolleras igen på sös...

Allt är ju inte mörker i vårat liv, så några bilder för att lysa upp lite bifogas.

Av Pia - 11 december 2007 21:00

Tandfén kom inatt...Johanna var jätteglad att hon äntligen kom. En guldpeng blev det, den här gången oxå. Johanna ville, och hade redan gjort, lägga tanden under kudden "-För då får man en 20-lapp, det har Bina sagt" (Bina är en klasskamrat) Jag har ju då sagt att det går inte för då måste Tandfén komma in och det blir så jobbigt för henne, därför har hon lagt sina tänder i ett glas vid fönstret som varit på glänt, ibland är man smart...

Av Pia - 10 december 2007 20:10

Johanna sa en gullig sak igår. Hon var jätte upprörd över att vi inte kommer vara hemma på julafton och grät. När jag då fråga varför hon var så ledsen, jag sa ju att vi skulle fira jul men inte här hemma, svarar hon "- Jag har ju skrivit en önskelista till tomten och skrivit min adress...." Hon tror stenhårt på Tomten. En annan gullig sak är hennes tro på Tandfén, hon tappade en tand igår och la den i ett glas som hon ställde vid sitt fönster. Men då jag blev sjuk så kom det ju inga pengar i glaset, lustigt va? Hon har grubblat över det idag, men jag sa att det är ju pga att vi är sjuka som hon inte kom, för då blir ju hon sjuk och smittar andra barn. Hon köpte det svaret.

Av Pia - 9 december 2007 14:26

Inte en fullt lika trevlig som den första men ändå, ha det gott ni som kan och vill. De tre yngsta barnen är sjuka. Jag har inte sovit i mer än en timme i streck i natt, pga att Martin har haft det jobbigt med att andas och så Thomas med hans j-a snarkningar (typ 150 dec)... 15 skitdgr kvar till julafton och noll i glädje åt det. Måste nog köpa lite positivitet på burk eller refillpåse, inte på Ica Maxi dock för då har det nog blivit negativt...

Av Pia - 7 december 2007 11:55

Ny månad = bvc besök för Martin. Han e ju inte liten min kille, men sötast.

längd= 68 cm, väldigt normalt för en 6 mån

vikt = 9610 gram, kanske inte lika normalt :)

hof= 45,5 cm

Han är god och glad och för det mesta nöjd.

Men som ni ser på fotot kan han se väldigt "hatisk" ut, Hornesjö-gener?

Jaja,det går fort över och då e´man charmig igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards