Alla inlägg under maj 2007

Av Pia - 27 maj 2007 21:18

Thomas kom hem vid 15 idag o då for vi iväg till värmdö, Kovik, för att hälsa på hos Ann o Kenneth. Vädret var kanon o maten vi fick likaså. Både Malin o Johanna lekte o verkade må bra. Kenneths mor var där när vi kom o brorsan kom senare. Det var skönt attt komma iväg hemifrån  i fyra timmar, det blir ju lätt att man nästan jobbar för mkt annars :-). Passade faktiskt på att fortsätta med klippandet av vår j-a gräsmatta, innan vi åkte till värmdö, men vår j-a klippare har gjort sitt så det blir inte bra.

Av Pia - 23 maj 2007 20:59

Idag var mamma o pappa här igen för att hjälpa till med staketet. De hade med sig de små ättriga, men Kickan tycker det e roligt att leka med dem ändå. Mamma hade med sig trimsetet o började med Gilda, hon blev skit snygg. Sen var det Kickans tur, hon brukar vara besvärlig men det gick kanon bra o hon blev nog ännu snyggare än syrran. Malin levde loppan med vovvarna, o kastade skruvar o yxor omkring sig, de små tyckte att hon var lite läskig men Kickan brydde sig noll. Hoppas mamma lägger in bilder från denna dag.

Av Pia - 20 maj 2007 19:13

Idag har vi varit på Gröna lund för Johanna skulle vara med o springa Happy Mil, ett lopp på 800 m. När vi ändå var där o vädret faktiskt var kanon så stannade vi, så har vi det besöket avklarat för det här året. Thomas var ju på lite "galej" igår så vi valde att åka kommunalt in o hem, redan kl 8:06 åkte vi från våran hållplats o kom hem 17:30. Malin o jag tog det riktigt piano, Malin även en tupplur mellan 12-14, medan Thomas o Johanna åkte det de ville. När vi äntligen kom hem tog jag mig i kragen o klippte gräsmattan för det behövdes o jag kommer kanske inte orka så länge till(?). Nu är Thomas o Johanna på pizzerian o handlar....

Av Pia - 19 maj 2007 12:57

Idag har vi varit på Petterboda o blivit av med massor av skräp som stod i garaget, o senare på tomten i en vecka. Det var skönt men tyvärr bara för en kort stund då vi har nästan lika mkt kvar att kasta, o det får bli till nästa helg.


Thomas ska på sill o nubbe afton med grabbarna i handbollslaget så jag blir gräsänka, med två ev. tre (när hon nu vill komma hem) o två hundar + katt.


Det var ju bra väder fram tom kl 12:30, men nu ser det ut att bli regn o rusk. Imorgon ska vi till Gröna lund för Johanna ska springa Happy Mil o då hade det ju varit trevligt med bra väder, men men...


Återkommer.

Av Pia - 17 maj 2007 22:21

Nu har herrskapet åkt härifrån, mätta och belåtna hoppas jag.

Kickan skötte sig exemplariskt, om inte lite mesigt, när det gäller deras "lilla" vovve. Ussi, som är namnet på deras 6 mån. schäfer var väldigt dominant trots att hon inte löpt ännu. Hon bet Kickan flera ggr i nosen utan att bli tillsagd, men blev paff när Kickan tog till sina boxarfasoner. Det känns skönt när jag ser att det inte är Kickan som är den elaka.

Nej nu ska jag gå o lägga mig, börjar känna av i ryggen att man varit i gång hela dagen.

Av Pia - 17 maj 2007 09:52

Idag får vi besök från Kvibille, halmstad. De kommer vid 18 tiden o ska få tacos o annat gott. De har med sig sina tre barn + hund, spännande för Kickan men jag måste ju hoppas på det bästa. Jag återkommer med en utförligare berättelse imorgon.

Av Pia - 15 maj 2007 22:37

I dag har hundkompisarna varit här igen. Jag tycker att det är kul att leka med dem, men den där Nellie hon är en riktig surkärring nu bara för att hon tror att hon har valpar, så knasig har aldrig jag varit. Nemo är bussigare, men han gillar att lukta mig i baken hela tiden, fattar inte varför. Idag var det min syrra Gildas tur att bli klippt, men hon tycker inte att det är något kul alls. Synd att mormor inte hade kameran framme när hon skulle klippas för det ser kul ut när hon lägger sig ner och låtsar vara död. Men hon fick i alla fall lika snygga fötter som jag. Får se när de kommer nästa gång.

Kickan


Av Pia - 14 maj 2007 12:36

Jag e ju som sagt inte så haj på detta med att blogga så vi försöker igen.

J-a pissväder idag, i varje fall för mig o barnen o även hundarna. De sprang ut o kissa o sprang in för att lägga sig i värmen. Roligt med tanke på att när de ser vatten i form av sjö så blir de tokiga.

Har varit på "kyrkis" idag med Malin, hon slapp dagis, vi sjöng o hon fick leka lite o sen var det dags att gå hem igen, i pissvädret.

Thomas o jag måste köpa jordankare idag så att vi blir färdiga med staketet innan hjälpen far till öland. Får se om han kan komma ifrån jobbet i hygglig tid.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards