Alla inlägg under oktober 2007

Av Pia - 26 oktober 2007 18:45

På fredagar på Bolibompa kl 18:30 visas ngt som heter "HÄXAN SURTANT" och det mina vänner är humor.

Av Pia - 26 oktober 2007 11:17

Att ta/visa hänsyn i trafiken är bland det första man läser i teorin, och det nästan indoktrineras av lärarna. När jag kör så verkar det som om alla glömt bort just det där, HÄNSYN. I en rondell t ex, varför blinka när man kör in, man kan ju gissa lr? Lr varför blinka ut? Det fattar man väl att ingen kör i rondell runt, runt, runt? Avstånd e oxå ett lustigt påhitt...Om man har nå´n nära bakom så blir allt så mkt lättare när man bromsar? Hoppas att NI som läser tänker ER för en lr fler ggr när NI ser en som övningskör...

Av Pia - 24 oktober 2007 22:30

Har kört både med trafikskolan och Thomas idag. Körde hem till mor och far från Tyresö och det gick bra, förutom en päronsväng in på H.g.v men det får jag väl tåla? Väl där bjöds vi på kaffe och bullar, gott i magen. Malin lekte med Olga, även kallad bebivovven, med stor förtjusning samtidigt som det e lite läskigt med de vassa tänderna. Martin satt mest och log och smakade på händerna.

Ska köra imorgon oxå....

Av Pia - 22 oktober 2007 23:36

och det ska man nog vara glad för...

Har kört bil idag, går väl bra. Fick lite ont i mitt mammahjärta (man kan lixom byta ibland ;))för Malin ville ha en extra napp, men Thomas tyckte att hon fick vänta, jag körde på motorvägen. När hon äntligen fick sin napp tog det väl 5 min för mig att sluta gråta...sen bar det iväg igen. Önskar att jag hade 100 miljoner (+- 90 kanske) så att jag skulle kunna åka iväg på en intensivkurs med barnen och barnflicka, men det är väl okristet att önska sån´t?

Visst e han en fin kille min Martin?

Av Pia - 21 oktober 2007 15:45

Idag har jag varit i Ösmo, och det ligger ungefär i världens ände. Jag var inbjuden på ett Me&I(me and i)-party, kläder med väldigt färgrika och udda mönster och nästan -70 tals inspirerade. Det blev tre st. tröjor. Jag fick skjuts dit men var osäker på hur jag skulle ta mig hem, (med Martin) men självklart så löste det sig, fick skjuts till västerhaninges pendeltågstation och därifrån tog jag mig hem. Gick smidigt, Martin sov som en stock, sviter från dopet...

Av Pia - 20 oktober 2007 21:40

Idag döptes Martin kl 13:00 i Vendelsö K:a av en underbar präst vid namn Mikael Gyllstedt. Han lättade upp stämningen med en klockren kommentar om psalm 248 "-Nu sjunger vi en gammal fiskarvisa"... Det är för övrigt Patricias konfirmationspräst så vi kommer ju att träffas fler ggr. Martin var som vanligt, dvs cool och glad. Tårtorna var goda trots frusna bär (blä för Ica Maxi) och sällskapet trevligt. Då både jag och Thomas ogillar att öppna paket inför samlingar av folk (vi tycker själv att det kan kännas som en form av tävling och jämförelse)  så öppnade vi de hemma istället. Nu är de fotade och vi, Martin, tackar så jättemycket. Kommer snart att lägga upp fler bilder från denna dag.

Nu sover Martin, kanske känns det speciellt när han nu blivit handpålagd :)

Av Pia - 15 oktober 2007 13:29

Idag var Thomas, jag, Malin och Martin på "kyrkis" för att fotograferas. Ett "smakprov" på hur Lilleman såg ut.

Av Pia - 14 oktober 2007 23:04

Igår blev taket färdigt och det är skitsnyggt, vilken förändring :)

Idag var vi, hela familjen, hos Patricias farmor för att låna en dopklänning. Cia hade bakat äppelpaj och det mumsade vi i oss glatt. Malin och Johanna lekte med saker ur Cias "barnlåda i köket" och Malin hade hur ql som helst, hon var skitarg när vi skulle åka därifrån. Tack o lov att Cia är van även om det var länge sen hennes barn var små, lilla Tim är ju som sagt 18 år. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards