Alla inlägg under oktober 2008

Av Pia - 29 oktober 2008 19:54

Åkte till IKEA för att köpa taklampor, men vi visste väl att det skulle bli lite mer än så.

Hittade två stycken taklampor, en ska sitta vid matplatsen och den andra ska vara i hallen, men självklart måste vi tebax till IKEA för att köpa ngn uppsättningsanordning till de båda, lite typiskt men men .

Passade på att köpa gardiner, röda så de passar till julen, lite servetter, extra glödlampor och en ny barnmatstol till Martin, en röd :)

Malin och Johanna fick vara i deras lekhörna, SMÅLAND, det var en höjdare. Efter en timme inne på IKEA blir man hungrig, så vi lämnade varorna i bilen, hämtade barnen och åt gott...

Men ingen efterrätt, åh vad sugen jag e på ngt.

Av Pia - 26 oktober 2008 19:04

Vinet står fortfarande på kylning... he he he

Det blev lite sent i fredags, det är en så där lagom stressig dag.

Vi tänkte då att "Imorgon, lördag, blir ju en jätte bra dag att ta sig ett glas vin på...", men...nääh...lite trötta då oxå.

INGEN kan ju iallafall beskylla oss för att dricka för mycket. Tvärtom, om det nu är något att beskyllas för. Men vi stöttar ju inte statens penginsamling när det gäller alkohoskatt, och det kommer vi nog att fortsätta med...


Av Pia - 25 oktober 2008 12:21

Bostadsräntorna sjunker och bostadspriserna oxå...det är ju jätte bra för oss som letar fritidshus. Ibland ska man alltså ha lite tur. :)

Johanna och Thomas är i Hägersten och spelar schack, det är någon turnering i Medborgarhuset på Sparbanksvägen. De ska ta och hälsa på hos min morfar och mormor, känns ju dumt att inte göra det när man är "vägg i vägg" nästan.

Av Pia - 24 oktober 2008 14:17

Om 61 dagar är det julafton...

Ni som vill komma hem till oss är fortfarande välkomna, ni fick ju en inbjudan för 38 dagar sen ;)

Det finns även möjlighet att sova över då vi har plats.

Malin, Johanna och även Martin tittar i leksakskataloger och x-ar för nästan allt. Martin skrattar åt alla bilder och visar och pekar glatt på bilderna.

Man undrar vad han tänker...

Jag börjar bli sugen på julmat, hemsk tanke egentligen.


Men ikväll blir det ugnsgrillad kyckling, potatis- och morots klyftor och ngn kall gräddfilsås, har även ställt in ett vitt vin på kylning, men vi får se hur det blir med den.



Av Pia - 24 oktober 2008 11:35

Tittar på fritidshus igen...taskig tajming iom räntehöjning och börsfall, ja kanske. Men det drabbar ingen fattig.

Men varför är det alltid ngt som är fel på hus?

Eller kommer vi att hitta vårat lilla drömhus?

Ja det är klart vi gör, men inte till vilket pris som helst!!

Och inte i Negerskallelandet!!!

 (Det finns faktiskt ett sådant ställe, i Jokkmokk. Kolla själv på Tuppjuck.com...helt galna ortsnamn).

Av Pia - 18 oktober 2008 20:13

Det är så...men den här gången är jag inte intresserad av att köpa utan av att kunna sälja. Jag har ju som bekant för de flesta ett "begär" av barnvagnar, och det börjar ta upp stor plats. Iom att vi har ett dubbelgarage och två bilar, men ingen av dem får plats så OK, jag har fattat...  :)



Är inne på djur sidan oxå och tittar på kattungar, och tack o lov att alla är så söta så det är svårt att välja...Jag vill nog ha en till katt, men kommer att vänta till i vår. Thomas vill ha en av "Embla typ", jag vill nog ha en med längre päls, Patricia vill ha en kille...ni hör ju att det kan vara bra att vänta ett tag så alla blir nöjda.

Av Pia - 14 oktober 2008 12:10

Försöker iaf. Är ute och krattar, snacka om nästan evighetssyssla just nu...

Har "fyllt" eldningstunnan med grenar som jag ska försöka få fyr på, om inte jag gör det så gör ingen annan det heller. Men först måste minst en av de yngsta somna, blir tufft annars att hålla reda på eld och 2 bus :)


Av Pia - 10 oktober 2008 13:25

Nästan allt ivarje fall.

Fastän jag har mina älskade barn, och två jobbiga hundar ;).

Det e så...

Jag brukar alltid vara den där glada och positiva tjejen.

Hon är på semester nu, på obestämd tid.

Hon tyckte det var jobbigt, så hon ville försvinna ett tag.


Tänk om det var så j-a lätt...

Att bara packa en väska och resa bort ett par dagar, eller i tre veckor om det behövs...



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards