Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Vi passade oxå på att slösa idag

Av Pia - 29 oktober 2008 19:54

Åkte till IKEA för att köpa taklampor, men vi visste väl att det skulle bli lite mer än så.

Hittade två stycken taklampor, en ska sitta vid matplatsen och den andra ska vara i hallen, men självklart måste vi tebax till IKEA för att köpa ngn uppsättningsanordning till de båda, lite typiskt men men .

Passade på att köpa gardiner, röda så de passar till julen, lite servetter, extra glödlampor och en ny barnmatstol till Martin, en röd :)

Malin och Johanna fick vara i deras lekhörna, SMÅLAND, det var en höjdare. Efter en timme inne på IKEA blir man hungrig, så vi lämnade varorna i bilen, hämtade barnen och åt gott...

Men ingen efterrätt, åh vad sugen jag e på ngt.

 
 
Ingen bild

Mamma

29 oktober 2008 22:08

Hallå där, vi var också på Ikea idag. Skulle köpa ett barbord att ha i köket nu när valparna ska flytta ner. Köpte ett som var 75x75 cm och högt, pappa ville köpa pallar som hörde till detta bord men jag var envis och ville ha en till barstol av den sorten vi redan har och så fick det bli. Gissa om jag fick mig ett gott skratt när jag skulle prova detta höga bord och dessa stolar, tänk själv, bordet är 102 cm högt och dessa stolar 62 cm, det var ungefär som en liten tvååring vid ett vanligt matbord på en vanlig stol. Så nu får även vi åka tillbaka till Ikea i morgon och köpa de pallarna som pappa ville ha. Dubbelt så dyrt blev detta. Vi har ju också ett alt. att såga av benen 15 cm på bordet, men vi får se imorgon vad det blir.
Mamma

 
Ingen bild

svar

30 oktober 2008 18:59

Ha ha ha...typiskt att det alltid ska vara ngt. Dessa lampor vi köpte igår var "måndagsexemplar", båda två, snacka om otur...Men IKEA fixar allt så vi fick det som saknades och nu sitter de uppe. Nu blir det nog inget IKEA på iaf 3 månader.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 13 april 2011 16:46

Jag har påbörjat en ny blogg...hälsa gärna på där istället :)   piamed5.bloggplatsen.se   Vi ses...   ...

Av Pia - 27 mars 2011 18:00

Den där ryggvärken jag hade den 1 verkade vara ett tecken på förlossning. ;)  Den 2 mars var en bra dag, dock en dag med huvudvärk så ett besök hos mödravården var nödvändigt. Blodtrycket var 140/80 och det är gränsvärdet för högt undertryck, bm sa...

Av Pia - 1 mars 2011 16:22

Nu e jag less...less på att vara tjock om magen :( Tycker tom att jag börjar "svälla" i ansiktet o benen...hmmm vore ju kanon att få havandeskapsförgiftning :/ Annars mår jag kanon :) Ngt ont i vänster sida av ryggslutet, foglossning, men det bru...

Av Pia - 21 februari 2011 15:48

Har så förbaskat tråkigt. Bebis har ingen lust att födas ännu o det gör mig sur :/ Eller mer irriterad. Jag har ont i ryggen o hoppas/önskar att den värken försvinner när bebis kommit, plus att jag då kan börja sova på mage igen...snacka om "prob...

Av Pia - 17 februari 2011 17:05

Jag har blivit intervjuad av en journalist för Året Runt och idag kom fotografen för att fota mig och de små. Martin säger korta om att fotograferas, därav rubriken. Barnen var informerade och rätt nyfikna inför det kommande, tyvärr så satte sig Ma...

Ovido - Quiz & Flashcards