Alla inlägg under augusti 2007

Av Pia - 9 augusti 2007 23:05

Jag verkligen avskyr när det är "rötmånad". Inte bara för att mjölken blir tjock och klumpig och att stanken ifrån soptunnorna blir värre, mest är det för att det är så kvavt, tryckande och klibbigt. Jag blir så grinig pga värmen och huvudvärken som jag får. Martin blir oxå irriterad av värmen, och mer hungrig/törstig, och det innebär tyvärr att jag blir ännu mer trött...Tack och lov behöver jag inte tänka på vikten så jag hivar i mig sötsaker (och salt oxå för den delen)bara för att hålla blodsockret på en jämn nivå.

Av Pia - 5 augusti 2007 21:26

Idag fyller Malin 2 år, hoppsan vad tiden gått fort. Vi fick besök av min mormor o morfar och vi satt ute i sommarvädret och fikade. Malin posade framför kameran som Patricia var bakom, och en liten prinsessa blev fotad.

Av Pia - 2 augusti 2007 15:08

Idag var vi på bvc för 2 månaders koll med läkarbes. Martins vikt går rätt upp, tre kurvor över men det är bara positivt.

Vikt, längd och huvud omf (inom parentes vid förl)

6580 gram. 58 cm och 40 hof (3305 gram, 47 cm och 35 hof)

Malin väger 12 kg och är 85 cm så hon blir nog en liten tös. Johanna är 129,5 cm lång. Efter besöket gick vi o handla, Patricia fick komma till affären för jg glömde pluskan hemma. Sen promenerade vi hem.

Av Pia - 1 augusti 2007 14:37

Det var underbart väder idag och en promenad med barnen var både trevligt och nyttigt. Iof måste man muta Malin med lite glass men med stekande sol är det helt OK. Vi stannade till på två lekplatser så Johanna och Malin kunde leka av sig lite innan vi skulle hem.

Av Pia - 1 augusti 2007 00:17

Vad sa Gorbatjov (ursäkta stavningen) dagen efter Tjernobyl-olyckan?

-Igår ba´tjoff!!!

HAHAHAHAHA

Nej nu måste jag gå och sova för det är en annan dag imorgon oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards