Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

På ett akutbesök

Av Pia - 29 mars 2009 13:41

Malin har varit dålig sen i torsdags. Det började lite smått med ett irriterat vänsteröga som ganska snart yttrade sig även med hög feber. Hmmm inget ville hon ha på torsdagskvällen, bara sova sova sova.

 Fredagen kom och även denna dag var trött, sova säng säng säng. Feber och lite vatten att dricka.

Lördag kom med feber och väldigt blek :(

Att tillägga är att hennes feber gick ner när hon fick alvedon och därför var vi kvar hemma, så nu får ni som har undrat om detta fått svar.

Idag dock tyckte jag nu måste vi få veta om detta är ngn bacill eller vad... Ringde sjukvårdsupplysningen, plats 69 i kön och de skulle försöka svara inom 20 minuter - jag la på. Har lixom inte tid att hålla en telefon och ha uppsikt över barn samtidigt, fastän jag e kvinna så fixar jag inte detta :)

Thomas skjutsade oss till Handens närakut, jag tog en chansning där, i värsta fall hade vi fått åka in till S.Ö.S

Vi blev iaf emottagna och fick sitta i väntrummet i max 10 minuter. Läkaren tyckte lite synd om Malin, han såg att hon led...Snabbt konstaterade han att hon har ögon- öron- och halsinflammation. Men tack o lov så lät lungorna fint. Penicillin blir det nu i 10 dagar. Håll tummarna för att vi andra inte blir smittade, för detta smittar som PYTT.


Tack för mig, halstablett.

 
 
Ingen bild

innehavaren

29 mars 2009 17:07

irriterat el irreterat? ursäkta stavfel, får väl skylla på att mina ögon oxå håller på att bli inflammerade ;)

 
Ingen bild

Ann

30 mars 2009 11:56

Åh... jag lider med henne och med resten av familjen.

 
Ingen bild

ann

30 mars 2009 11:57

irriterat är så rätt så

 
Ingen bild

svar

30 mars 2009 12:04

Hon e lite på bättringsvägen nu iaf, men fortfarande vill hon inte äta, det hon får i sig är penicillinet (tack o lov) men jag skulle bli glad om hon fick i sig iaf en glass. Det kommer nog snart får vi hoppas. Sen e det väl Martins tur att bli sjuk, var bar atvungen att vara lite neggo. Tyvärr :(

 
Ingen bild

svar

30 mars 2009 16:44

bar atvungen....asgarvar åt mig själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 13 april 2011 16:46

Jag har påbörjat en ny blogg...hälsa gärna på där istället :)   piamed5.bloggplatsen.se   Vi ses...   ...

Av Pia - 27 mars 2011 18:00

Den där ryggvärken jag hade den 1 verkade vara ett tecken på förlossning. ;)  Den 2 mars var en bra dag, dock en dag med huvudvärk så ett besök hos mödravården var nödvändigt. Blodtrycket var 140/80 och det är gränsvärdet för högt undertryck, bm sa...

Av Pia - 1 mars 2011 16:22

Nu e jag less...less på att vara tjock om magen :( Tycker tom att jag börjar "svälla" i ansiktet o benen...hmmm vore ju kanon att få havandeskapsförgiftning :/ Annars mår jag kanon :) Ngt ont i vänster sida av ryggslutet, foglossning, men det bru...

Av Pia - 21 februari 2011 15:48

Har så förbaskat tråkigt. Bebis har ingen lust att födas ännu o det gör mig sur :/ Eller mer irriterad. Jag har ont i ryggen o hoppas/önskar att den värken försvinner när bebis kommit, plus att jag då kan börja sova på mage igen...snacka om "prob...

Av Pia - 17 februari 2011 17:05

Jag har blivit intervjuad av en journalist för Året Runt och idag kom fotografen för att fota mig och de små. Martin säger korta om att fotograferas, därav rubriken. Barnen var informerade och rätt nyfikna inför det kommande, tyvärr så satte sig Ma...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En 4 barnsmamma med massor att göra


Ovido - Quiz & Flashcards