Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Nu finns det...

Av Pia - 26 januari 2008 18:03

Mat och allt annat hemma igen. Vi var och handlade igår, hade tom skrivit en inköpslista (vad vi nu skulle ha den till då vi behövde allt, det kunde lixom inte bli fel). Vi hade två kundvagnar, modell större, tog tre stora kassar+två plastpåsar och sen gick vi in och började "scanna". Gång efter gång gick vi och Thomas strök över listan. Efter 1 1/2 timme var vi färdiga och gick till kassan. Vi köpte två stora kassar till för de andra tre var fulla. Vi var lite oroliga att råka ut för avstämning, dvs upp med allt på bandet för att sedan packa ner igen, men det slapp vi. Med årets längsta kvitto, skojar inte den är 80 cm lång, och en slutsumma på 2878:- (med 150:- rabatt) tog vi oss ut till bilen för att lassa in. Vi struntade i att köpa hundmat, det fanns lite hemma, och det var tur för bilen var knökfull. Men skönt att inte ha ångest när vi öppnar kyl o frys längre. Imorse åt vi frukost, hela familjen, ihop och det var trevligt och väldigt gott fastän det inte var ngt utöver det extra...

 
 
Ingen bild

Mamma

26 januari 2008 19:17

Oj, vad dyrt. Men nu förstår jag att kyl/frys är fulla. Vad skönt att höra att ni åt tillsammans i morse.
Kram Mamma

 
Ingen bild

svar

26 januari 2008 20:44

Kanske dyrt, men inget onödigt sånär som på glass,chips,godis o läsk för 100:-. men ngt måste vi unna oss när vi haft det jobbigt i en månad.

 
Ingen bild

svar

26 januari 2008 22:08

150 varor...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 13 april 2011 16:46

Jag har påbörjat en ny blogg...hälsa gärna på där istället :)   piamed5.bloggplatsen.se   Vi ses...   ...

Av Pia - 27 mars 2011 18:00

Den där ryggvärken jag hade den 1 verkade vara ett tecken på förlossning. ;)  Den 2 mars var en bra dag, dock en dag med huvudvärk så ett besök hos mödravården var nödvändigt. Blodtrycket var 140/80 och det är gränsvärdet för högt undertryck, bm sa...

Av Pia - 1 mars 2011 16:22

Nu e jag less...less på att vara tjock om magen :( Tycker tom att jag börjar "svälla" i ansiktet o benen...hmmm vore ju kanon att få havandeskapsförgiftning :/ Annars mår jag kanon :) Ngt ont i vänster sida av ryggslutet, foglossning, men det bru...

Av Pia - 21 februari 2011 15:48

Har så förbaskat tråkigt. Bebis har ingen lust att födas ännu o det gör mig sur :/ Eller mer irriterad. Jag har ont i ryggen o hoppas/önskar att den värken försvinner när bebis kommit, plus att jag då kan börja sova på mage igen...snacka om "prob...

Av Pia - 17 februari 2011 17:05

Jag har blivit intervjuad av en journalist för Året Runt och idag kom fotografen för att fota mig och de små. Martin säger korta om att fotograferas, därav rubriken. Barnen var informerade och rätt nyfikna inför det kommande, tyvärr så satte sig Ma...

Ovido - Quiz & Flashcards