Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Konsten att slå ihjäl lite tid :/

Av Pia - 14 februari 2009 20:47

Åk med sjukt barn till barnakuten!!!!

Åkte in med Martin med anledning av ont i magen och hög feber. Kom in kl 14:00 och de tog tempen, 39,5, han fick en suppe Ipren och vi fick sätta oss och vänta.  Det var det enda vi gjorde sen. Vänta, vänta och vänta. 

Efter en timme träffade vi läkaren för en första koll och prioritetsbedömning. Hon klämde lite på magen, och det var inte poppis, hon kollade i öronen och det var inte heller roligt, mest ont ont ont. En snabbkoll i munnen, och sen fick vi vänta igen. Vänta, vänta och vänta.

Efter ytterligare en timme fick vi träffa en sköterska, hon skulle ta en snabbsänka och sätta på en "påse" så Martin kunde få lämna ett urinprov. Det gick ganska smidigt, på något lustigt vis så är sköterskorna tusen gånger bättre med patienter än läkarna, min åsikt iallafall.

Sen väntade vi ca tre timmar till innan läkaren kom. Martin hade då lyckats kissa lite, meeeen även gjort nummer två så då fick man inte använda kisset, höjden av otur kan tyckas. Jag hade vid detta läge tröttnat, så jag frågade "-Måste vi vänta ytterligare tre timmar på nästa kiss?"  Läkaren hummade lite som om det är just det vi borde...Men sa sen lite frågande "-Varför har jag inte tagit något halsprov?" 

"-Kanske för att du sa att det såg så fiiint ut i hans hals", svarade jag. 

"Men e det verkligen lika med att det inte finns några streptokocker?", fortsatte jag.

"-Neeej, det e det ju inte, men han  ser så fiiin ut." svarde hon.

"-Kan du inte ta ett halsprov ändå, så e vi på det säkra?", mina ord...

"- Njaaa, det ska ju inte behövas, men ja ja..." Hon tog ett halsprov och gick ut och satte det på odling. Hon kom tillbaka efter ca 5 minuter, med ett något pinsamt leende.

"-Det var tur att du propsade på ett halsprov, Martin har nämligen streptokocker, dvs halsfluss" "Jag skickar iväg ett e-recept så du kan hämta ut det på apoteket på Mariatorget på vägen hem"

Nu orkade jag inte så mycket mer än att bara säga "Kan vi åka nu?"

Det kändes som att fem timmar fick räcka för denna gång.

Thomas var på väg in för att hämta oss.

Vi åkte direkt till Mariatorget och apoteket, tack och lov så var det bara två kunder före mig och sen åkte vi hem. Kom hem vid 20:00, Thomas hade förberett maten så vi kunde sätta oss och äta, GOTT GOTT.

Glad alla hjärtans dag på er.

 
 
Ingen bild

Ann

15 februari 2009 07:58

Bra att det inte var något värre för Martins del, men fasiken vad jävla irriterande med denna väntan.
Saknade er igår men fick njuta mer av Malin och Johanna istället.
Kram!

 
Ingen bild

Mamma

22 februari 2009 07:35

Grattis på namnsdagen
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 13 april 2011 16:46

Jag har påbörjat en ny blogg...hälsa gärna på där istället :)   piamed5.bloggplatsen.se   Vi ses...   ...

Av Pia - 27 mars 2011 18:00

Den där ryggvärken jag hade den 1 verkade vara ett tecken på förlossning. ;)  Den 2 mars var en bra dag, dock en dag med huvudvärk så ett besök hos mödravården var nödvändigt. Blodtrycket var 140/80 och det är gränsvärdet för högt undertryck, bm sa...

Av Pia - 1 mars 2011 16:22

Nu e jag less...less på att vara tjock om magen :( Tycker tom att jag börjar "svälla" i ansiktet o benen...hmmm vore ju kanon att få havandeskapsförgiftning :/ Annars mår jag kanon :) Ngt ont i vänster sida av ryggslutet, foglossning, men det bru...

Av Pia - 21 februari 2011 15:48

Har så förbaskat tråkigt. Bebis har ingen lust att födas ännu o det gör mig sur :/ Eller mer irriterad. Jag har ont i ryggen o hoppas/önskar att den värken försvinner när bebis kommit, plus att jag då kan börja sova på mage igen...snacka om "prob...

Av Pia - 17 februari 2011 17:05

Jag har blivit intervjuad av en journalist för Året Runt och idag kom fotografen för att fota mig och de små. Martin säger korta om att fotograferas, därav rubriken. Barnen var informerade och rätt nyfikna inför det kommande, tyvärr så satte sig Ma...

Ovido - Quiz & Flashcards