Alla inlägg den 5 november 2007

Av Pia - 5 november 2007 11:44

Johanna har varit dålig, hostig och lätt förkyld i tre veckor, men för en vecka sen blev hon sämre så idag fick hon träffa läkaren. Jag sa att jag trodde det var Bihålsinflammation, men då jag inte är dr, så tar de ju allt man säger med en (knappt) nypa salt. Han lyssnade på lungor, tittade i öronen och i halsen men "allt var bra, bara en förkylning som går över". Jag påpekade att J sällan är sjuk och att hon har klagat på huvudvärk, ont i näsan och resten av ansiktet och att hon inte haft ngn feber. Han blev väl lite irriterad och sa "Jaja, vi tar väl en sänka på henne". Stackars J, min lilla ängsliga tös, men med en underbar u-ska så fick hon lämna lite blod. Efter tre minuter blir vi inkallade på rummet igen, och dr känner på J´s panna o runt näsan. J reagerar pga värk, han säger då "Ja, sänkan e ju hög, 40, så du har rätt, visst e det en Bihålsinflammation".... Nu blir det penicillin i 10 dgr. Johanna har redan börjat må illa trots att den inte är hämtad ännu :)

Ovido - Quiz & Flashcards