Alla inlägg den 26 november 2007

Av Pia - 26 november 2007 11:47

Martin fick andnöd igår, runt 23:20, och efter ett samtal med sjukvårdupplysningen så åkte vi in till akuten på sös. Vill tillägga att under tiden jag satt i telefonkö så klädde jag på mig medan T gick o bar på M som stundvis inte andades så bra...hur man klarar det? Vet inte, sa t.o.m till T att "-Ta dig samman" och det var 1:a ggn, det är han som får lugna ner mig i jobbiga situationer. Kommer in på akuten vid 24:00, som inte är smockad, det är bara fyra st där, M får Betapred (kortison) pga "falsk krupp"och så får vi vänta. Väntetiden beräknades till 2 timmar och mkt riktigt vi träffade dr.strax innan 2 timmar. M hade svarat bra på kortisonet, och andningen lät bra (inte i våra öron men enligt dr lät det normalt)och då kunde vi åka hem. Vi kom hem 02:45, så vi var nöjda med akuttiderna alla hatar, M hade somnat i bilen så han fick sova kvar i stolen. Jag o T somnade  03:30,  T fick gå upp vid 7 för att jobba men jag själv låg kvar i sängen till 11:00 o då vaknade M.

Det var allt från mig denna gång.

Ovido - Quiz & Flashcards