Alla inlägg under december 2009

Av Pia - 8 december 2009 12:07

nr 8 innehöll en body lotion Black Velvet Apricot och den doftar så gott :)


Sov ganska så länge i morse...vaknade hastigt kl 8:55 av att Malin o Martin lekte :) hoppsan hoppsan, stressa stressa...

Malin bör vara på dagis kl 9. Jag ringde iaf o sa att vi var på väg, de skulle ändå bara vara kvar på gården o leka så det gjorde inte så mkt.

Malin klädde på sig samtidigt som jag fick på Martin kläder. Sen var det jag själv som skulle ha kläder och gärna få i de små ngt, iaf Malin som skulle vara utan mat i tre timmar innan lunch. Kl 9:30 var vi där.

TACK o LOV att jag har bil, hur klarade jag mig förut? Kroppen har iof tagit lite stryk av att jag numera har bil ;)


Ha det bra till imorgon då en annan dag är här.

Av Pia - 7 december 2009 17:45

I paket nr 7 fanns det ett Moringa Shower Gel, luktar gott iaf. En lagom stor flaska, bra att ta med sig till träningen.


Har mest tagit det väldigt soft idag, Martin e gnällig så det var bra att han slapp dagis...imorgon får han oxå vara hemma, men Malin som älskar sitt dagis sk afå vara där.


Av Pia - 6 december 2009 13:01

I detta paket fanns det ett "nagelkit" vilket nog innebär att jag ska fixa iordning mina trasiga tråkiga naglar. Ja ja det får bli ngn gång i januari.


Det är en skit seg dag i dag oxå... Jag har noll lust att gå upp o göra det man borde. Kommer att vara hemma imorgon och ev på tisdag då Martin inte är frisk till 100%.


Kram på ett tag

Av Pia - 5 december 2009 13:37

I paket nr 5 hittade jag MERRY CRANBERRY BODY BUTTER. Får lite av en panik nu bara, när ska jag hinna använda allt :)


Jag gick upp 12:30...f-n det gick lixom inte tidigare. Det var som om ngn drog ner mig hela tiden...Johanna var snäll och gjorde iordning kaffe till mig så när jag väl kom upp fick jag i mig koffein á la på studs :)

Av Pia - 4 december 2009 12:13

Öppnade paket nr 4, en pincett , man kan nog aldrig ha för många sådana va? Denna ska jag bara ha till  mina ögonbryn.


Och vet ni vad... RADONKONSULT har faktiskt varit här och gjort det de skulle...ibland tror man att sådant inte händer :) Vi har ju bara väntat sen i februari, då vi fick offerten och sen i maj då de var här och påbörjade...ja ja, nu ska det väl vara färdigt hoppas jag. Bara elektrikern som sak hit o koppla in dosan, o denna elektriker fixar vi själva.


Tjingeling

Av Pia - 3 december 2009 17:02

I detta ngt större paket låg även denna gången en creme, en body exfollator, peeling mea . Body smoother, Black apricot velvet heter den och den doftar såååå gott :)


Idag ringde de från dagis.kl 14:46, (jag slutar 15)...Martin har fått vattkoppor.I två dagar kunde jag arbeta iaf ;) ja ja, min chef hade nog planerat detta för på assistent schemat var jag inte uppskriven för nästa vecka... :D


Nu blir det alldeles strax mat. Pommes och kyckling, typ nuggets, med guacamole dip och sötsur sås.


Ses imorgon.


Har för övrigt jävligt ont i tyyyp rumpan, om jag i fortsättningen ska spinna kommer jag att inhandla en sadel á la gele och ta med till spinningen, (undrar vad de andra tycker?)



Av Pia - 2 december 2009 20:05

I paket nr 2 låg det ett kropps smör :) Är det till för att bre på sig själv, och sen tillåta partnern sin slicka upp det? Vet inte så noga faktiskt, men gott luktade den.


I morse åkte jag till jobbet och det var roligt...ibland vet man inte vad man saknar om man inte får vara ifrån det och efter att ha varit hemma med sjuka barn i 10 dagar så fattar ni va?

Jag öppnade med min egen lilla Madde och inte fullt lika lilla Adel och det är alltid trevligt :)

Madde berättade att hon skulle prova på spinning på Friskis & Svettis, (hon har nämligen varit så duktig och köpt ett årskort på just F & V.) och jag blev oxå sugen på att hänga på... så så blev det :)

Åkte hem kl 15:20, tog kläderna, som faktiskt min man redan plockat fram åt mig för att jag bett honom om det, packade ner dessa i en väska och sen var det på väg in till Skanstull. Thomas skjutsade mig, så skööönt + att jag slapp ta bilen ;) 16:30 kom Madde och vi bytte om , taggade som tusan. I 55 minuter spann jag på detta medelpass...inte som ledaren ville kanske, men jag spann heeeela tiden och det var mitt mål. Klappar mig på axeln och Madde var ännu bättre än jag. På fredag ska jag tebax och spinna vidare, för nu har jag bestämt mig, ska träna minst två ggr/vecka och spinning verkar bra.


En kylig natt.

Godnatt.

Av Pia - 1 december 2009 16:19

Jo det är så, tycker jag. December är lika med stress. Det är så många måsten, som man iof bara påtvingar sig själv tror jag men ändå. Man vill så mycket, och man vill att andra ska få det så bra och med facit i hand (efter den 27 december)vet man vad man gjorde för fel och rätt. Man bestämmer sig då att göra lite annorlunda till nästa jul, hur det går vet nog de flesta... :)


I dag är det den 1:a som sagt, och har man då som jag en adventskalender ska man öppna lucka nr 1. Nu har jag ju ingen riktig adventskalender, med just luckor...utan en bag med 24 paket.

I paket nr 1 låg en handcreme. Den luktar gott och är nog jätte bra för mina torra vinter händer.


Jag har för övrigt redan köpt ett paket, ett ganska stort sådant som mina båda små ska få ihop...vad det är? Det får ni se på julafton :)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards